Vanliga frågor från nya säljare på Tradera

Uppdaterad
  1. Behöver jag vara medlem för att sälja på Tradera?
    Ja, för ökad säkerhet behöver både köpare och säljare vara medlemmar för att köpa och sälja. Medlem blir du här.
  2. Vilket fraktalternativ ska jag välja?

    Vi rekommenderar alltid spårbar försändelse vid dyrare varor. Olika speditörer har olika försäkringsbelopp och villkor kring försändelsen. Du hittar mer information i vår fraktguide.

  3. Kan jag sälja utomlands?
    Ja, försäljning inom EU är lika enkelt som att sälja inom sverige när du använder ett av våra integrerade fraktalternativ. Vid försäljning utanför EU så behöver du ordna frakten utanför Tradera, tänk på att tullavgifter då kan tillkomma.

  4. Hur kontaktar jag budgivare?
    Enklaste sättet att komma i kontakt med budgivaren är genom Traderameddelanden. Du hittar funktionen inne på annonsen genom att klicka på kontakta budgivare.

  5. Hur hittar jag information om köparen?
    Du kan gå in på köparens profil genom att klicka på dennes alias, där kan du se tidigare omdömen. Kontaktuppgifter, leveransadress och annan nyttig information får du i vinnarmailet från Tradera när någon vunnit budgivningen.

  6. Vad kostar det att annonsera på Tradera?
    De första 100 annonsera per månad kostar inget att lägga upp, du betalar endast om varan blir såld samt för eventuella tillval. Efter de första 100 annonserna så kan du bli debiterad en osåltavgift ifall varan inte blir såld. Du hittar hela vår prislista här.

  7. När ska provisionsavgiften betalas?
    Provisionsavgiften dras automatiskt när vi betalar ut summan av försäljningen. Du kan läsa mer om nettoutbetalning här.

warning Created with Sketch.