Obligatoriskt BankID
BankID är sedan våren 2023 obligatoriskt för alla svenska privatkonton på Tradera.
Q: Varför gör ni denna ändring?
A: På grund av kommande ändringar i vår betalningstjänst kan vi inte längre erbjuda andra verifieringsalternativ.
Q: Vilken typ av BankID rekommenderar ni?
A: Vi rekommenderar Mobilt BankID, BankID på fil fungerar för de flesta banker i dagsläget men det finns inte som alternativ för alla banker.
Q: Jag får upp en ruta om att jag behöver verifiera mitt personnummer?
A: På vissa äldre konton behöver vi verifiera personnumret. Skriv in ditt personnummer i rutan som dyker upp på Tradera och signera med BankID.
Om du fått denna uppmaning har du till den 31/3 2023 på dig att fylla i uppgifterna för att kunna fortsätta använda kontot.
Q: Hur skaffar jag BankID?
A: Det är enkelt att skaffa BankID, logga in på din internetbank för att läsa mer eller kontakta din bank.
Genomför aldrig en BankID-verifiering på uppmaning av någon som kontaktar dig. Verifiera endast när det är du som initierar en åtgärd. Blir du osäker, säkerställ att du är på www.tradera.com eller kontakta kundservice